Kezdjük az elején. 2023-ban elindult a HR Talkshow podcastunk, és őszintén szólva, fogalmunk sem volt, hogy egy „kis beszélgetős műsorból” micsoda lavina indul el. Az első pár adás még olyan témákkal futott, mint „Miért jó a toborzás?” meg „Hogyan kezeljük a sokadik meetinget anélkül, hogy elaludnánk közben?” – és aztán valahogy megugrottak a lovak – no persze, a jó értelemben.
Hamar azon kaptuk magunkat, hogy konferenciák színpadain állunk, ahol igazi emberek figyelnek minket, és ez azért kicsit más érzés. Az első konferencián mindössze 20 percünk volt – hát mit mondjak, fel volt adva a lecke! Négyen ültünk a színpadon, szemben egy teltházas teremmel, ahol mindenki minket figyelt, míg a folyosón csak pár ember lézengett. A recruitment rejtelmeiről beszéltünk: bértranszparencia, mikor érdemes ügynökséget bevonni, és mi mindent kellene csinálnia egy HR-esnek… Szépen belevágtunk a közepébe.
Aztán jött a következő rendezvény, és megint egy kicsivel több időnk volt, meg persze több kíváncsi tekintet is. Ekkor már nemcsak recruitment technikákról beszéltünk, hanem beleástuk magunkat a céges kultúrába, az értékek fontosságába, és abba, hogy egy jó ügynökség nemcsak találomra küldi a jelölteket, hanem olyanokat keres, akik tényleg illenek a céghez. Volt interakció rendesen, már a közönség is beszállt, mi pedig egyre jobban élveztük.
Követte ezt még több előadás és színpadi megjelenés. Közben a HR Talkshow nézettsége a csúcson, mi pedig szinte benzinkutakon éltük az életünk. Színpadok, szállodák, szakemberek, szervezők, új emberek, backstage-ek és Fernet branca. Ezek jellemezték az életünket.
Így haladtunk előadásról előadásra, míg végül a 15. Infotér Konferenciára is megérkeztünk, ahol már bő 75 percünk volt. Itt már nem is előadásnak éreztük – olyan volt, mintha egy kiadós kávé mellett beszélgettünk volna régi barátokkal, csak épp mindezt egy színpadon, kamerák kereszttüzében. Témáztunk az elhibázott toborzási döntésekről, arról, miért pazaroljuk az időt és a pénzt rossz ügynökségekre, és miért nincs visszamérés. Még a vezetői kommunikáció és a munkahelyi kultúra is terítékre került. Néha belemelegedtünk, csipkelődtünk, és voltak székből felpattanások is – igazi vita kerekedett belőle.
A nagy filáné csak az előadás után következett! Hiszen nemcsak inspirációt és új ötleteket osztottunk meg… hanem konkrétan 100 millió forintot! Na jó, nem mindet egyben, hanem 200 darab 500 ezres ajándék vouchert osztottunk ki a résztvevők között, amelyet toborzási feladatokra használhatnak fel – gyakorlatilag szabadon. Miért? Mert hisszük, hogy a jó HR érték, és igenis megéri befektetni a tehetségek megtalálásába és megtartásába. Ez nemcsak a pénzről szól, hanem arról, hogy a hazai HR iparágat emeljük és fejlesszük. Végül is, ahogy mi is mindig mondjuk: „a megfelelő ember, a megfelelő helyen mindent megváltoztat.”
2025-re is nagy terveink vannak, mert ez az év csak a kezdet volt. A BetterMore közössége egyre nő, a HR Talkshow pedig már több, mint egy podcast – egy hely, ahol mindenki tanul, fejlődik és inspirálódik. Alig várjuk, hogy megint találkozhassunk veletek, és még több élménnyel gazdagodjunk együtt.
Zelei Bogáta
Toborzási üzletágigazgató – BetterMore Consulting